براساس گفتمان انقلاب اسلامی، انتظار فرج حضرت قائم (عج) نه یک انتظار منفعلانه، بلکه یک انگیزه مداوم برای زمینه سازی ظهور است که در کنش‌گری همه‌جانبه بروز می‌یابد.
براساس گفتمان انقلاب اسلامی، انتظار فرج حضرت قائم (عج) نه یک انتظار منفعلانه، بلکه یک انگیزه مداوم برای زمینه سازی ظهور است که در کنش‌گری همه‌جانبه بروز می‌یابد.
کد خبر: ۱۴۴۶۵۵۴

به گزارش جام جم آنلاین، درحالیکه تفکرات انحرافی از مفهوم انتظار، تلاش دارد تا منتظران حضرت مهدی (عج) را خمودگانی جدای از عرصه جامعه و سیاست نشان دهد، اما در گفتمان انقلابی، زمینه‌سازی ظهور پیوندی ناگسستنی با دغدغه‌مندی سیاسی و اجتماعی دارد.

از منظر تفکر انقلابی، منتظر منجی نمی‌تواند نسبت به مسائل پیرامونی بی تفاوت باشد. چنین منتظری باید درد جامعه را بشناسد، نسبت به مسائل جهانی آگاه باشد و در کنش‌های روزمره، به‌طور هدفمند ورود کند.

منتظران واقعی حضرت حجت (عج) به‌خوبی می‌دانند که زمینه‌سازی برای ظهور به معنی کنج عزلت‌نشینی نیست، بلکه در گفتمان انقلابی، منتظران، رفتار روزمره خود را در مسیر هموارسازی ظهور تعریف می‌کنند.

اینگونه است که در اندیشه انقلاب اسلامی، آمادگی برای انقلاب نهایی در گام‌های عملی مداوم تعریف می‌شود. این گام‌ها روزی در انقلاب علیه رژیمی فاسد معنا می‌یابد، روزی در جهاد علیه ارتش متجاوز جلوه‌گر می‌شود، زمانی با شرکت در راهپیمایی‌ها فرصت نمایش می‌یابد و در مقطعی نیز با شرکت در انتخابات.

در شرایط فعلی کشور که التهابات منطقه‌ای، خاورمیانه را در آتش جنگ می‌سوزاند و دسیسه‌چینی سرویس‌های امنیتی خارجی، بی‌ثباتی در داخل کشور را دنبال می‌کند، مشارکت در انتخابات گامی مهم از سوی منتظران ظهور است تا از طریق دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی به زمینه‌سازی ظهور کمک کنند.

شرکت در انتخابات ۱۱ اسفند تنها رای به افراد نیست، بلکه دفاع از اندیشه و ساختاری سیاسی است که بر پایه هموارسازی راه ظهور شکل گرفته است و بدین ترتیب با کمک به این سیستم می‌تواند به وظیفه خود در قبال فرهنگ انتظار عمل کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها